Escapada a la Vall de Boí. 1a part

A principis de maig, aprofitant el pont del dia 1, vam fer una escapada molt especial. Vam anar a la Vall de Boí! Feia molt temps que planejàvem aquesta visita i,de fet, l’estiu passat vam haver d’anul·lar la reserva que teníem des de feia mesos. Així que el dijous al matí, vam agafar ben contents el cotxe i ens vam encaminar cap a l’Alta Ribagorça.

La idea inicial era dormir en algun poble de la vall, però vam acabar agafant un hotel a El pont de Suert, perquè teníem un paquet regal de “La vida és bella” que estava a punt de caducar. Potser l’entorn d’aquest poble no és tan bonic com el de la vall, però a l’hotel Cotori no ens van poder tractar millor! És un hotel molt recomanabIe i només està 10 minuts amb cotxe de la vall.

Van ser quatre dies molt intensos, perquè no ens volíem perdre res! Ens vam fer un planning de tot allò que volíem visitar i el vam seguir al peu de la lletra.
Vam començar pel Centre del Romànic de la Vall de Boí, que està al preciós poble d’Erill la Vall. Allà, una noia d'allò més simpàtica ens va informar de les visites guiades, les excursions i les localitzacions de les esglésies. També vam aprofitar per veure l’exposició permanent i l’audiovisual. En acabar, vam visitar la primera església, la de Santa Eulàlia d’Erill la Vall. Em va semblar l’església més preciosa que havia vist mai! Després vaig saber que això era un tret comú en tots els temples que formen la ruta del romànic! Després de fer mil i una fotos, vam anar a dinar a l’Hostal l’Aüt, que està en aquest mateix poble. Aquest és el lloc on teníem previst estar-nos en un principi, així que hi vam voler anar encara que només fos a dinar. I no ens en vam penedir! El menjar és deliciós! Em costarà d'oblidar les carxofes al forn amb gambes i la crema catalana!

A la tarda, vam arribar fins al remot poble de Viu de Llevata, on hi ha una de les anomenades esglésies romàniques menors, però no per això menys bonica, Santa Maria de Viu de Llevata. La carretera per arribar-hi està plena de corbes i en força mal estat, però les vistes que hi ha des del poble i sensació de solitud i calma que transmet tot el conjunt fan que el viatge valgui la pena. Quan vam tornar a l’hotel estàvem tan cansats com entusiasmats! I tot just acabàvem de començar!

L’endemà ens vam llevar ben aviat, vam esmorzar bé (m’encanten els esmorzars d’hotel!) i vam anar fins al poble de Coll. Un altre cop corbes i carreteres estretes, però un paisatge espectacular. Quan vam arribar, no hi havia absolutament ningú! El poble estava completament adormit i l’església de l 'Assumpció de Coll descansava solitària en un prat, a peu de carretera.
Quan la vam tenir remirada i retratada per tots cantons, vam marxar per no fer tard a la primera de les vistes guiades que vam fer durant aquells dies, la de l’església de Santa Eulàlia d’Erill, que ja havíem vist el dia abans des de fora. La visita va ser d’allò més entretinguda i interessant. La guia ens va explicar la història de la vall i de la construcció dels temples i tot tipus de curiositats! Val molt la pena aprofitar aquestes visites guiades, ja que són d'allò més didàctiques i el preu és assequible. Només 2€ per persona!

Quan vam sortir, la panxa remugava, així que vam decidir anar a dinar. I sabeu on vam anar? Doncs al mateix lloc que el dia anterior! Sí, vam repetir a l’hostal l’Aüt! Creieu-me quan us dic que s’hi menja molt, molt bé!

I a la tarda, ben panxacontents, vam continuar amb la nostra ruta visitant el preciós poble de Durro i, com no podia ser d'altra manera, la seva església romànica, la Nativitat de Durro. Aquest poble també està una mica apartat i la carretera per arribar-hi és una mica entortolligada però, un cop arribes, descobreixes un altre paratge encantador. Des d’aquí, a més, es pot fer una excursió tan senzilla com bonica, anar xino-xano fins a l’ermita de Sant Quirc de Durro. Només està a vint minuts del poble i el camí és planer, així que és ideal per fer-la en família!. Un cop arribes a l’ermita, les vistes de la vall, les muntanyes i dels pobles et deixen sense paraules.

Ja veieu que durant els quatre dies que vam estar a la Vall de Boí no vam parar, així que hem decidit explicar l’escapada en diferents entrades. La setmana que ve us ho explicarem tot sobre les pintures murals de Sant Climent de Taüll!

1. Es un lloc tan bonic!!!
    Per desconectar del món és ideal!
    I les fotografies que has fet precioses!! :-)

Petonets guapa!

Post nuevo Post antiguo Home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...