Salsa pesto a l'estil genovès

M'agrada molt cuinar, però la veritat és que no en sé massa i acostumo a fer receptes senzilles i que donen bon resultat. A casa hi ha dues grans cuineres, d'aquelles que fan guisats, escudelles i rostits com Déu mana i potser és per això que no m'acabo de llançar, perquè sé que no es pot superar el que fan aquestes mans expertes. Hauré de demanar-los-hi que em facin classes particulars.
Tot i així, m'he decidit a penjat aquesta recepta al blog, sobretot perquè és una de les que més em demanen company@s de feina i familiars. Jo sempre els dic que és tan fàcil que fa riure, però no sé si s'ho acaben de creure...

Aquí la teniu. Jutgeu vosaltres mateix@s!

De salses pesto n'hi ha vàries. Les més conegudes són la salsa pesto genovese i la salsa pesto rosso (vermell). De fet, pestare en italià vol dir triturar i un pestello és una mà de morter, així que la paraula pesto fa referència a una mena de picada de varis ingredients feta amb una mà de morter.
Salsa pesto a l'estil genovès

Aquesta recepta és una versió de la salsa original, doncs enlloc de pinyons hi poso nous. El gust no varia massa i el preu de mercat d'un i altre ingredient, sí. Navegant per internet, m'he sorprès veient que no sóc l'única que ho fa. Fins i tot, hi ha qui opta per barrejar els dos fruits secs. Pel que fa al formatge, el millor és utilitzar parmesà, però jo n'hi poso qualsevol altre, quan no en tinc.

200gr. de fulles d'alfàbrega (com més n'hi poseu, més verda quedarà la salsa)
25gr. de nous (o un grapadet)
50gr. de formatge (o un bon grapat. Com més n'hi poseu, més blanca quedarà la salsa)
1/2 gra d'all (això també va a gustos. Jo no n'hi poso sempre)
Un polsim de sal
50ml. d'oli d'oliva (o el suficient per lligar bé tots els ingredients)

Posem tots els ingredients sòlids al got de la batedora, hi afegim l'oli i ho triturem fins que obtinguem una salsa espessa. 

Es pot servir acompanyant un plat de pasta, per donar un toc diferent a una amanida, afegint-la a uns crostini... El que se us acudeixi!

7 comentaris:

  1. Hola Bruna Bruneta! El pesto hecho en casa es muy rico. Mi favorito es el Pesto di Prà, tiene un sabor suave y muy muy rico. Te recomiendo que lo pruebes si tienes ocasión! Las fotos son geniales.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Me apunto tu recomendación! Hay que tenerla en cuenta, porque viene de una experta en cocina italiana ;)
      Aún tengo pendientes los raviolis de limón...

      Elimina
  2. Mmmmmm con nueces!! Yo he hecho con almendras pero esta debe estar buenísima también! Gracias por la receta y las fotos, son super chulas! ;-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Con almendras no lo he probado nunca! Pero tiene que estar buenísimo!

      Elimina
  3. Pesto! M'encanta i més fàcil no pot ser. Haig de provar aquesta versió pq de nous sempre en tenim a casa

    ResponElimina

Post nuevo Post antiguo Home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...